... Jag! (Tröttast alltså).
I somras började jag med en ny medicin efter att vi hade varit på semester. Valde att vänta över en månad efter läkarbesöket eftersom jag inte villa råka ut för eventuella biverkningar när jag befann mig i ett annat land. Det har fungerat bra med denna medicin, det mesta har känts bättre... Men nu börjar jag känna mig som innan jag började med medicinen igen. Jag vet inte om det är vanlig vintertrötthet eller om jag haft mina 15 min av må-bra-känsla nu...? Har läst och fått höra att många mår bra en period efter att de börjat med denna medicin men sen dalar liksom effekten ut och det blir som tidigare igen... Så helt oförberedd på att det kunde bli så här är jag inte, men jag hoppades så klart att det inte skulle hända mig.
Klurar på om jag ska sluta tillfälligt med den medicinen ett tag och sen börja igen... För att få tillbaka effekten längre fram? Jag lär inte sluta nu iaf, det är samma här att jag inte vill förstöra Jul och Nyår genom att riskera dåligt (sämre) mående pga utsättningseffekter av medicinen... Nu är det tack och lov så att den går ur kroppen snabbt men det blir ändå en omställning för kroppen när man helt slutar ta en medicin och därför tar det några dagar innan allt är normalt. Kommer därför att vänta till efter Nyår innan jag slutar med den.
Jag ligger stabilt på den vikt jag rasade ner till för någon månad sen. Jag rasade ju mycket på en gång och sedan har jag medvetet hållt mig kvar här på denna platån. Det är dock tålamodsprövande ;) Jag vill så gärna bara köra på... Men den tiden kommer den också. Just nu känner jag att min vilja och min kropp inte går hand i hand, jag vill så mycket men kroppen säger i från.
Nä, om man skulle gå och sova sig lite...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar