torsdag 21 februari 2013

Svullen och Biggest Loser

NOT!

Alltså, va fan? I slutet på november, då jag var och såg Swedish House Mafia <3, så såg jag väldigt smal ut i ansiktet. Det passade inte riktigt resten av kroppen men jag var nöjd eftersom det innebar att tillägget av en ny medicin fungerade iaf på det, det tog bort svullnaden på vissa delar av kroppen. Dock så är svullnaden nu tillbaka i ansiktet :( Har obefintliga käklinjer nu igen... Och vikten är typ oförändrad sen november så en viktuppgång kan man inte skylla på. Jag har ett BMI som ligger inom den nedre delen av det normala men det ser ju ut som nåt helt annat... Nu har jag två alternativ för att försöka få bukt med det här.


  1. Öka upp dosen på medicin nr 2 till dubbel dos, dock halva dosen på morgonen och andra halvan vid lunchtid/tidig eftermiddag.
  2. Sätta ut (dvs, sluta ta) medicin nr 2 ett tag, för att sen sätta in (dvs, börja ta) den igen om några mån.
Alternativ nr 1 kan jag faktiskt prova även fast jag är lite skraj för det. Det är ofarligt att prova eftersom medicinen har så snabb halveringstid och alltså går ur kroppen snabbt. Men jag är ju skraj ändå, trots detta... Så jag tvekar ändå! Är dock inte så sugen på alternativ nr 2, även fast jag inser att jag vid något tillfälle nog ändå kommer få sluta ta medicinen ett tag... Så alternativ 1 får det bli... Dock så ska jag planera in det så att det inte blir kattskit med jobb, inskolningar och annat då det är en fördel att man mår bra ;)

Och återigen så var det ett sketet foto som gjorde denna upptäckt lite väl tydlig. Jag var inte i fokus på fotot utan i bakgrunden men halleda som jag ser ut!

Kollade på Biggest Loser (det amerikanska) igår och man blir ju grymt imponerad av dem som är med där. Vilka kämpar! Det handlar ju faktiskt inte om vikten egentligen, utan om ett beteende/mående som fått dem att bli så där feta... Samma sak med anorektiker. Det handlar inte om vikten/kroppen utan om ett dåligt psykiskt mående! Dock så retar jag mig på en sak, och det är att vid vägningarna så står kvinnorna nerklämda i små sporttoppar och cykeltights, och männen har fladdriga shorts och t-shirts. Sen skiter jag i att männen får ta av sig tröjorna när de ska vägas. Varför får inte kvinnorna stå där i fladdriga shorts och t-shirts och sen ta av sig tröjorna vid vägningen, precis som männen? Är det samma i det svenska programmet?

Inga kommentarer: