söndag 3 mars 2013

Plan!

OK, nu har jag en konkret plan för hur vikten "ska" droppa under 13 v... Ca 0,8-0,9 kg/v är det tänkt. Sen ändrar jag mina mätdagar från måndag morgon till lördag morgon. Det blir bäst så eftersom jag oftast har en lite mer fri dag på lördagar, mys med familjen och så. Då brukar ju kroppen lägga på sig lite vikt i form av vätska, som inte hinner släppa så bra till på måndag morgon, och då blir det ju lite missvisande. Glömde givetvis väga mig "igår" innan jag hade hunnit hälla i mig en massa vatten så startvikten får bli "idag". Men nu är det ju mitt i natten, så startvikten blir ju om några timmar. Och nä, den kommer jag inte tala om, eftersom jag har folk här som läser som verkligen inte behöver veta exakt vad jag väger och vad jag siktar på att väga sen... Och förresten, vikten är egentligen inte det viktigaste (hehe, vitsigt), det är det här med måtten som är viktigt... Eller för den delen mina kläders passform! Men den vikt jag siktar på att bli av med är den vikt jag tror kommer behöva försvinna för att kläderna ska passa. Like always! Det som kommer följas är viktnedgången och hur det förhåller sig till önskad/tänkt viktnedgång per vecka.

Och ja, det är ju ett jävla evighetsprojekt det här. Men det är ju lite skönt att slippa frysa (så mycket) på vintern... Jag fryser nämligen (mer) när jag väger tio kg mindre ;) Och på samma sätt är det skönt att kunna svalka sig liiite enklare på sommaren när det är väldigt varmt...


Inga kommentarer: