fredag 18 januari 2013

Behandling

Skulle ju ha testat en ny sorts behandling för problemområden som jag läst mycket bra om. Har även flera kompisar som testat den och de säger alla att den är jättebra, och framför allt behaglig. Det som gör att de inte fortsatt med behandlingen är givetvis priset. Det kostar för mycket. Iaf, så blir det inte av att jag testar detta i nuläget då ägarinnan till salongen inte har möjlighet att ta emot mig innan tiden går ut. Får pengarna tillbaka så jag ska hålla korpgluggarna öppna efter ett liknande erbjudande.

Jag vet inte vad som händer runt mig men det känns som alla blivit extremt utseendefixerade? Nu menar jag utöver det vanliga "åh, jag måste bli smalare, göra nåt åt mitt hår, fixa naglarna". Vi snackar bröstoperationer,  magplastiker, fettsugningar, korrigeringar av diverse ansiktsskavanker, osv. Jag blir helt paranoid av detta, det är omöjligt att inte påverkas... Jag är inte typen som hoppar på de mest avancerade grejerna som operationer o.dyl, även om jag länge varit missnöjd med mina bröst (den klassiska boven heter graviditet och amning), jag är liksom missnöjd men jag mår inte dåligt så att jag skulle göra nåt sånt... Jag gillar läget liksom. Däremot, mitt ansikte blir jag galen på. Där har jag lust att göra både det ena och det andra... Framför allt skulle det vara skönt att bli fri från rosacea men det verkar ju som förgjort. Om någon där ute som läser detta vet en dunderkur mot detta, tipsa gärna mig! Så långt så har både vårdcentral och ansiktsbehandlingar + egenvård med svindyra krämer gett noll resultat. Nr två är att fixa till en viss argrynka jag har mellan ögonbrynen... Den får mig att se så sliten ut :( Nr tre, få väck gäddhänget jag har under hakan. OK, gäddhäng är väl att ta i, men det är ett sånt där "tjockisattribut" som inte passar in på mig och min kropp. Nu har väl inte just det så mycket att göra med fett som med lite annat skit jag har i systemet att göra, men ändå... Nu är det bara så att det är mycket snack men ingen verkstad när det gäller mig och såna här saker så vi får väl se längre fram vad/om jag väljer att lägga pengar på... Har lite annat att lägga pengar på den närmsta tiden ;)

Inga kommentarer: